Villkor

Försäljnings-och leveransvillkoren nedan gäller för alla leveranser från Natural Sverige AB.

Affärsöverenskommelse-offert och orderbekräftelse

Alla avtal som ingås via nätbutiken på webbplatsen www.arionshop.se mellan Natural Sverige AB och en kund görs enligt dessa försäljnings-och leveransvillkor, vilka måste accepteras för att slutföra en beställning.

Om kunden inte är en konsument i betydelsen av konsumentköplagen, utan en återförsäljare, sker köpet på Natural Sverige ABs försäljnings-och leveransvillkor för återförsäljare.

Kunden kan endast förlita sig på innehållet i enskilda avtal och orderbekräftelser och den information som lämnas i samband med köpet, inklusive de priser som kunden accepterar under beställningsprocessen. Information som lämnas i broschyrer, på hemsidan, i prislistor, annonser och/eller andra erbjudanden etc. är irrelevant för den aktuella leveransen.

Bindande avtal ingås mellan parterna endast när beställningen godkänns av Natural Sverige AB genom skriftlig orderbekräftelse, om det behövs. via e-post.

Order inlämning på www.arionshop.se

När en beställning har gjorts via vår online-butik på webbplatsen, kommer ett e-postmeddelande skickas till er med ett kvitto för de beställda produkterna. Kvittot som skickas är inte en orderbekräftelse utan endast mottagningsbevis för beställningen. En orderbekräftelse kommer därefter att skickas ut, en orderbekräftelse som leverans sker på grundval av, och endast utifrån denna orderbekräftelse är avtalet bindande. Natural Sverige AB kan därför avboka ordern fram tills orderbekräftelsen har skickats.

Arkivering av ingångna avtal

Natural Sverige AB lagrar inte några ingångna avtal, dessa avtal är därför inte tillgängliga för kunden vid senare tillfälle. Natural Sverige AB kräver därför att den mottagna orderbekräftelsen och/eller fakturan sparas, eftersom Natural Sverige AB inte har möjlighet att skicka en kopia senare.

Alla avtal tilldelas på svenska.

Priser

Alla Priser är angivet i SEK inklusive 25 % moms och frakt. De angivna priserna gäller endas för leverans av order i Sverige och på bro fasta öar där i.

Förbehåll

Med förbehåll för prisändringar, tryckfel, felaktigt prisangivelse i samband med ingående av avtal och andra villkor som kan indikera felaktiga priser samt det faktum att en vara är slutsåld och därför inte kan levereras. I dessa fall har Natural Sverige rätt att säga upp avtalet.

Betalning

Betalning för beställd vara måste ske online med hjälp av Mastercard eller Visa anslutna bankkort. Betalningsinformation måste anges vid orderläggning, Natural Sverige AB kommer först vid varans försändelse att genomföra dragningen av beloppet.

Natural Sverige AB använder ett certifierat betalningssystem som godkänts av PBS. All datakommunikation under inköpet sker via en krypterad SSL-anslutning. Detta säkerställer att obehöriga inte kan se datautbytet. När SSL-kryptering är aktiverad visas ett hänglås längst ner på sidan i de flesta webbläsare.

Frakt och leverans

Natural Sverige AB hanterar beställningen snarast möjligt. Leveranstider för en vara listad på www.arionshop.se är endast vägledande.

Priserna är med fri leverans vid köp av min. 4 säckar foder över hela landet. Varorna levereras i paket eller på pall beroende på orderns storlek, det ligger på kundens ansvar att anmäla eventuella skador och/eller avvikelser vid mottagandet av leveransen.

Frakt med frakt leverantör levereras i markplan. Som regel skickas inga leveranser utan kvitto på mottagandet, men köparen kan anmäla att varan får ställas ”utan kvittering”.

VIKTIGT: En kvittering av fraktbrevet vid mottagandet är ett kvitto på att varan mottagits i oskadat skick, om det uppkommit någon skada under transporten är det viktigt att detta noteras på fraktbrevet innan detta kvitteras.

VIKTIGT: Om köparen anmält att varan kan ställas utan underskrift/kvittering, tar köparen på sig ansvaret för eventuella skador och/eller avvikelser.

Transportskador: Skador i samband med transport måste anmälas och kvitteras direkt vid mottagandet.

Reklamationer vid mottagande av pallar: eventuella reklamationer måste noteras på fraktbrevet, chauffören måste kvittera fraktbrevet och en kopia av fraktbrevet ska mailas eller på annat sätt skickas till vår expedition samma dag.

Leverans

Leveranstiden anges i orderbekräftelsen. Vanligtvis skickas varan inom 2-3 arbetsdagar om den beställda varan finns i lager. Alla angivelser är dock ungefärliga och kan utsatta för förseningar på grund av strejk, blockader, utebliven eller bristande leverans från underleverantörer eller andra orsaker som ligger utom Natural Sverige AB kontroll.

Ångerrätt

Enligt lagen om konsumentköplagen beviljas en 14-dagars ångerrätt på alla varor som köpts via webbplatsen. Ångerrätten löper från dagen för mottagandet av varan. Kunden har rätt att prova varan, men för att utnyttja rätten till ångerrätt måste varan returneras i likvärdigt skick som vid mottagandet.

För foderprodukter gäller att produktens förpackning är obruten/oöppnad för att rätten till ångerrätt ska kunna användas.

Användningen av ångerrätten kan göras dels genom att avvisa varan direkt vid mottagandet eller genom returnering till:

Natural Sverige AB
Lagegatan 24
262 71 Ängelholm

Vid retur, skicka faktura, kvitto eller orderbekräftelse tillsammans med information om kontonummer till vilket det betalda beloppet kan återbetalas. Om faktura, kvitto eller orderbekräftelse inte återfinns, var vänlig uppge information om köparens namn och adress.

Natural Sverige AB står inte för eventuella kostnader som uppkommer i samband med returnering.

Fraktkostnader som uppkommit i samband med beställningen återbetalas inte.

Reklamationer

Natural Sverige AB erbjuder 24 månaders garanti på sålda varor. För varor med begränsad livslängd är rätten till anspråk dock begränsad till den livslängd som är vanlig för den aktuella produkten.

För varor med ”minsta hållbarhet” eller motsvarande datum är garantin begränsad till utgången av denna datummärkning.
Reklamationer om defekt vara måste lämnas till Natural Sverige AB inom rimlig tid efter det att defekten har upptäckts.

Reklamationer skickas till:

Natural Sverige AB
Lagegatan 24
262 71 Ängelholm

Reklamationer kan också skickas via e-post: natural@natural-sverige.se
eller ringt på: 0413-400 555

Om produkten är defekt, kommer Natural Sverige AB försöka avhjälpa detta eller byta ut varan om det inte orsakar oproportionerliga kostnader för Natural Sverige AB.
Kostnader för returnering av defekta varor, förutsatt att de återsänds enligt överenskommelse står Natural Sverige AB för.

Information om åtgärd

Klagomål på en produkt eller tjänst som köpts från oss kan skickas till www.konsumentenhet.se eller www.hallakonsument.se eller på telefon 0771-525525.
EU-kommissionens online klagomål kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är bosatt i ett annat EU-land.
Klagomål lämnas här: http://ec.europa.eu/odr. När du skickar ett klagomål, vänligen ange vår e-postadress natural@natural-sverige.se.

Datahantering

Arion respekterar naturligvis ditt privatliv och önskar att skydda det. Som kund ska du därför endast uppge information som är nödvändig för att vi ska kunna hantera din order och dina kundserviceförfrågningar på bästa sätt. Som kund på arionshop.se ger du ditt samtycke om behandling av personuppgifter. Arion insamlar upplysningar om namn, adress, telefonnummer samt e-mail.Arion kan använda upplysningarna till intern statistik. Som registrerad kund har du alltid möjlighet för att få insikt i behandlingen av personuppgifter som dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) regulerar.Den dataansvariga på arionshop.se är Verkställande direktör Morten Olesen, NATURAL SVERIGE AB.e.asp

Cookies

Vi använder oss av cookies på arionshop.se – Cookies är en liten textfil som skickas fram och tillbaka mellan din webbläsare och vår webbserver, den innehåller följande information: Användarinställningar, innehållet i kundkorgen, huruvida en användare är inloggad eller inte, samt information för vår intern statistik om hur webbplatsen används.

Har du frågor till oss?

Om du har frågor om våra produkter eller är osäker på vilket foder du ska välja, är du välkommen att kontakta oss.